Jednodňový výlet - výlety z mojej ponuky - každý výlet prevážne na jeden deň
Všetky výlety
Poznávací zájazd a zájazdy
Všetky zájazdy
Plán výletov cestovnej agentúry jednodenne-vylety.sk, každý výlet automaticky vo vašej email schránke
Výlety a zájazdy do vašej mail schránky

Aj tento výlet bol v ponuke mojej "cestovky" jednodenne-vylety.sk

Slovácke slávnosti vína v Uherskom Hradišti - návrat loďou po Baťovom kanáli (Česká republika)


  • termín :10.09.2016
  • doprava:15.00€/os.



Slovácké slávnosti vína a otevřených památek

to je oficiálny názov vinárskych slávností, ktoré patria medzi najvýznamnejšie slávnosti takéhoto druhu v celej Českej republike. Tento rok to bude už 14. krát, čo sa budú tieto slávnosti Uherskom Hradišti konať a ak si prečítate dva nižšie uvedené odseky (citácia internetových novín Slovácký deník.cz), tak sami zistíte, že sú veľmi kvalitné a navštevované :

... Se spokojeností se za letošním ročníkem ohlíží zejména organizátoři. I díky krásnému počasí během tří dní konání akci navštívilo na 70 tisíc lidí, sobotní slavnostní průvod krojovaných pak čítal téměř pět tisíc účastníků, v jejichž čele jelo kunovické banderium na koních. V průvodu se představilo takřka 90 měst a obcí ze Slovácka a dalších hostů ...

Slovacke slavnosti vina a otevrenych pamatek - Uherske Hradiste - tanecnici v krojoch - CA jednodenne-vylety.sk... "Jsem rád, že slavnosti navštěvuje čím dál více lidí ze vzdálenějších končin, mezi lidmi jsem kromě českých a moravských dialektů slyšel angličtinu, němčinu, dorazili Poláci, Maďaři a samozřejmě spousta Slováků," nechal se slyšet starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha. Po oba víkendové dny diváci mohli spatřit vystoupení folklorních souborů, cimbálových muzik i dechových hudeb, ale i hudbu jiných žánrů ve více než stovce připravených pořadů. Navštívit pak mohli na tři stovky prodejních a prezentačních stánků ...

Tieto slávnosti sú hlavne o víne, burčiaku, folklóre, jedle a dobrej nálade

PROGRAM slávností 

UPOZORNENIE :  Časť cesty domov z Uherského Hradišťa sa poplavíme loďou po Baťovom kanáli. Loď bude z Uherského Hradišťa štartovať o 17,00 hod. a tak bude stačiť, keď do Uherského Hradišťa prídeme ráno okolo 11-tej hodiny, aby sme na slávnostiach pobudli 6 hodín (myslím, že to by malo stačiť). Keďže Slávnostný krojovaný sprievod s viac ako 4000 zúčastnenými z približne 100 miest a obcí vyrazí do centra Uherského Hradišťa (na Masarykovo námestie) už o 9,00 hod., väčšiu jeho časť určite nestihneme (sprievod bude trvať viac ako 2,5 hodiny, takže jeho koniec ešte pravdepodobne zachytíme). Všetci krojovaní však aj tak prídu do centra mesta, takže ich nádherné kroje budete môcť obdivovať celý deň.

lod Morava - plavba po Batovom kanali - Cestovná agentúra jednodenne-vylety.sk Viem, že na tento výlet idete hlavne kvôli vínuBaťovmu kanálu. Dávam vám ale do pozornosti aj druhú časť názvu tohto podujatia - "... a otevřených památek". Tento deň budete mať jedinečnú možnosť prezrieť si množstvo pamiatok Uherského Hradišťa. Zadarmo a v niektorých objektoch aj so sprievodcom. Veď pozrite sami, koľko ich tam dnes bude pre vás otvorených : Františkánsky kláštor, Jezuitská kolej, kostol sv. Františka Xaverského, kostol Zvestovania Panny Márie, kaplnky sv. Sebastiána a sv. Alžbety, radnica, Slovácke múzeum  ... a je ich ešte oveľa viac! Ich zoznam nájdete TU a  v deň slávností si budete môcť v Infocentre vyzdvihnúť mapku s ich polohou, aby ste ich vedeli nájsť.

Na slávnostiach budeme do 17-tej hodiny a potom už nasadneme na loď, ktorou sa asi počas 1,5 hodiny poplavíme po Baťovom kanáli do prístavu v Kostelanoch nad Moravou. V Kostelanoch potom prestúpime do nášho autobusu, ktorý sem za nami príde a ním sa potom odvezieme na Slovensko.

Poplatok za plavbu loďou : 150 Kč za osobu (jednotne)

História Baťovho kanála


V 30. rokoch 20. storočia začali snahy o zavlažovanie polí vodou z rieky Moravy a to sieťou zavodňovacích priekop v oblasti medzi Otrokoviciami a Hodonínom. Na taký projekt však boli potrebné nemalé financie. Už spracovanú dokumentáciu si všimla firma Baťa, ktorá oddávna sledovala myšlienku splavnosti rieky Moravy. Predmetom pozornosti sa stal hlavný zavodňovací kanál, ktorý bol s ohľadom na požiadavky firmy Baťa primerane rozšírený a prehĺbený. Takto upravený kanál potom spĺňal podmienky pre tzv. Malú plavbu - to znamená pre lode s rozmermi max. 38 x 5 m, ponorom 1,20 m a nosnosťou max.150 ton. Firma Baťa vlastnila Ratíškovické bane a potrebovala do Otrokovíc, kde mala elektráreň, lacno dopravovať lignit na výrobu elektrickej energie pre svoj kožiarsky závod.

Stavebné práce na kanáli trvali od roku 1934 do roku 1938 a kanál prakticky bezo zmien pretrval až do dnešnej doby. Podľa dochovaných záznamov si práce a náklady na vybudovanie kanála vyžiadali 35 mil. Kčs a po vojne v roku 1945 ďalších 21 miliónov na odstraňovanie vojnových škôd.  

Plavebná cesta sa začínala v Otrokoviciach, kde boli dielne na opravu lode, prístav a prekladiská a končila v Rohatci. Bola dlhá 52 km, z čoho asi polovica cesty viedla korytom rieky Moravy a polovica plavebným kanálom. Výškový rozdiel začiatku a konca plavebnej cesty bol 18 m. Celkovo bolo postavených 14 plavebných komôr, z ktorých 1 bola pri prístave v Otrokoviciach, 3 vedľa hatí na rieke Morave a 10 na závlahových a plavebných kanáloch. Šírka koryta bola 6 - 12 m. 

Náklad bol na člny nakladaný pri Rohatci, v tzv. Výklopníku, kam bola privedená železnica. Z vagónov sa tu priamo do člnov presypával už spomínaný lignit, ktorý bol následne po kanále dopravovaný do Otrokovíc. Zo začiatku boli lode s nákladom ťahané koňmi alebo traktormi, neskôr ich ťahali remorkéry.

Po skončení podnikania firmy Baťa na našom území využívali Baťov kanál rôzne iné firmy ešte do toku 1972, kedy Federálne ministerstvo dopravy zrušilo oprávnenie tejto vodnej cesty. Odvtedy je kanál využívaný už len ako zdroj povrchovej vody pre závlahy, pre napúšťanie rybníkov, pre chov rýb aj ako vodná plocha s vlastným číslom rybárskeho revíru.


POLOHA : južná Morava

VZDIALENOSŤ : 135 km od Bratislavy

ČASOVÝ PLÁN : 

8,30 - nástup na Hlavnej stanici v Bratislave
8,40 - nástup na Patrónke v Bratislave
9,00 - nástup v Malackách pri Tescu
11,00 - 17,00 - účasť na Slávnostiach vína v Uherskom Hradišti
17,00 - 18,30 - plavba loďou po Baťovom kanáli do Kostelian nad Moravou
18,30 - prestup do autobusu a odvoz na Slovensko

20,00 - príchod do Malaciek
20,20 - príchod na Patrónku v Bratislave
20,30 - príchod na Hlavnú stanicu v Bratislave


INÉ PODROBNOSTI : 

  • na dopravu využívam služby dopravcov  (súkromníkov, majiteľov autobusov) so skúsenosťami a kvalitnými autobusmi. Samozrejmosťou sú pohodlné, klimatizované autobusy
  • hlavnou činnosťou mojej CA je doprava klientov do cieľa výletu a späť. Nikoho nenútim, aby sa zúčastnil prehliadky hradu či zámku (preto vstupné dopredu neprirátavam k cene za výlet) a tak isto nikoho nenútim, aby si uzatvoril cestovné poistenie (tak isto ani o túto položku cenu výletu nenavyšujem). Malý sprievodca cestovným poistením
  • som osobne prítomná na každom výlete

CA je v prípade potreby oprávnená upraviť časový plán výletu

zájazdy na celý rok...

Ponuka zájazdov