Jednodňový výlet - výlety z mojej ponuky - každý výlet prevážne na jeden deň
Všetky výlety
Poznávací zájazd a zájazdy
Všetky zájazdy
Plán výletov cestovnej agentúry jednodenne-vylety.sk, každý výlet automaticky vo vašej email schránke
Výlety a zájazdy do vašej mail schránky

realizované výlety

Mariazell s čertmi bez čertov

Výlety na vianočné trhy do okolitých štátov bývajú poslednou aktivitou mojej cestovnej agentúry v danom roku. Prvými vianočnými trhmi, ktoré som na tento rok naplánovala, boli trhy v rakúskom Mariazelli. Za termín ich konania som určila deň, kedy sa mal v susednej obci vzdialenej od Mariazellu 5,5 km, v Guswerku, konať Beh čertov.

Na výlet bola objednaná pani sprievodkyňa, do autobusu dvaja šoféri (išli sme do Álp a v zime, môže sa všeličo stať, tak pre istotu), no keďže som ja sama v Mariazelli nikdy nebola a aj informácie okolo organizácie a priebehu Behu čertov boli dosť nejasné, začali ma pred výletom mátať divné sny. Najprv to bol sen, počas ktorého som v cieli výletu zrazu zistila, že som v Bratislave zabudla vyzdvihnúť sprievodcu. V druhom sne som sa zasa ja nie a nie dostať na miesto zrazu - vedela som, že ľudia tam na mňa čakajú, no ja som sa sústavne nelogicky balila do imaginárneho kufra a nevedela som odísť. No a ešte absurdnejší sen som mala v noci tesne pred týmto výletom - bola som s klientmi v Sankt Peterburgu, sedeli v autobuse, za toho svätého som si nevedela spomenúť, koľko ich má vlastne v tom autobuse byť, privítala som ich s tým, že sú v Moskve a na dôvažok som žula obrovskú žuvačku, ktorú som po kúskoch vypľúvala, no tá mi v ústach stále pribúdala ... no počuli ste už o niečom takom?

Niet sa preto čomu čudovať, že som išla na výlet do Mariazellu s malou dušičkou.

Nastal však čas výletu a bolo nutné naň ísť. V Bratislave sme sa všetci pekne na čas usadili, šofér mi ešte oznámil, že máme v kufri aj snežné reťaze a javilo sa krásne slnečné počasie. Cesta nám popri zaujímavom rozprávaní sprievodkyne o Mariazelli šikovno ubiehala a my sme šťastne dorazili do cieľa.

V čase nášho príchodu do Mariazellu krásne svietilo slnko a my sme sa presunuli akoby do rozprávky - do krásne vyzdobenej alpskej obce. Malému mariezellskému námestiu kraľuje mohutná bazilika a obklopujú ho typické hotelíky, reštaurácie a kaviarne, no hneď po bazilike nás upútal obrovský adventný veniec, ktorý bol zavesený v centre námestia. Okolo venca stáli stánky s typickými vianočnými dobrotami a všetko dopĺňala tichá vianočná hudba.

Ako prvú sme si prezreli baziliku, prešli sme sa po krížovej ceste na vyhliadku, odkiaľ sme videli Mariazell ako na dlani a potom už bolo do 17-tej hodiny voľno na vianočné trhy.

Ešte som zabudla napísať, že už pri ceste do Mariazellu bol všade napadaný sneh a v momente, kedy sme vyšli na Kalváriu, sa nebo zatiahlo a začalo pomaly snežiť aj nám. Pohoda, výzdoba, tichá hudba a snehové vločky ... čo viac si od vianočných trhov priať?

Avšak už počas mojej prechádzky Mariazellom sa ku mne dostali také informácie, že Beh čertov sa síce má začať o 18-tej (tak ako bolo v pláne), no má trvať až do ôsmej či pol deviatej a žiaden autobus nebude môcť z Guswerku odísť skôr, kým sa do nich nevrátia všetci pasažieri a až potom sa budú môcť pomaly začať posúvať domov. Zdalo sa mi to divné a ak by to mala byť pravda, tak by sme sa nevedeli do Bratislavy dostať skôr ako na druhý deň okolo jednej až pol druhej.

O piatej sme sa však všetci stretli v autobuse tak ako bolo naplánované a dohodli sme sa, že tedy ideme vyskúšať ako to v tom Guswerku bude, že sa radšej opýtame usporiadateľov priamo na mieste. Opustili sme teda parkovisko s desiatkami naštartovaných autobusov, ktoré tiež čakali na pokyn vyraziť do Guswerku a vydali sme sa na cestu.

Stierače autobusu poctivo odstraňovali nafúkaný sneh, ktorý sa valil z neba a nás už o pár minút na okraji tmavej cesty zastavili usporiadatelia s tým, že toto je miesto, kde máme parkovať. Pani sprievodkyňa sa išla opýtať, či je to pravda s tými časovými obmedzeniami a či by sme sa nemohli dohodnúť na tom, že my by sme odchádzali už o 19-tej. To usporiadateľ nekomentoval, no povedal jej, že z toho miesta, kde nás odstavili, treba ísť do Guswerku ešte asi 5 km pešo !!!

Nepredstaviteľné! Aj keby sme sa zmierili s tým, že prídeme do Bratislavy až na druhý deň (čo bolo vďaka 2 šoférom v autobuse technicky možné), tak tá 5 km túra tam, tam dvojhodinové státie a následná pešia cesta naspäť - podotýkam v snežení ...

... dala som však hlasovať a aj keď sklamaní, no všetci boli radšej za cestu domov. Obrátili sme preto autobus a smutní sa vybrali na spiatočnú cestu.

Ešte dlho budem tento nezdar rozdýchavať, no utešuje ma aspoň to, že sme zažili zasnežené Vianoce a naozaj krásne trhy. Po celej ceste k diaľnici silno snežilo a fúkal vietor a aj sám šofér uznal, že čakať v takomto počasí do noci a potom sa vybrať horskou cestou domov by nebola žiadna výhra. Mne však bolo ľúto, že klienti nevideli akciu, na ktorú sa tak tešili a ešte viac ma zarážalo, že perfekcionalistickým Rakúšanom vôbec nezáležalo na tom, že v takej fujavici nechajú stovky ľudí ísť do Guswerku pešo.

Dovetok :

Ráno po tomto výlete som sa zobudila už o pol piatej s matematickou myšlienkou - ako je možné, že by sme mali ísť do Guswerku pešo ešte 5 km, keď je od Mariazellu vzdialený 5,5 km a autobusom sme prešli určite viac ako 500 metrov! Zapla som počítač, nahodila Google maps a na mape hľadala miesto, kde nás pred Guswerkom zastavili usporiadatelia. Našla som ho presne, pretože akurát v tom mieste viedla z cesty doprava odbočka k nejakým skladovým objektom. Odmerala som vzdialenosť odtiaľto do Guswerku a boli to rovné ... 3 km. Nebolo ich síce 5 ako nám tvrdili, no ani tieto tri by neboli žiadnou výhrou.

A potom že neverte snom!